Probolingo-> Bromo-> Problingo-> Lovina (Bali) - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Ferry & Marsha - WaarBenJij.nu Probolingo-> Bromo-> Problingo-> Lovina (Bali) - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Ferry & Marsha - WaarBenJij.nu

Probolingo-> Bromo-> Problingo-> Lovina (Bali)

Blijf op de hoogte en volg Ferry & Marsha

20 April 2015 | Indonesië, Bromo

Om 07:00 werden we in yogjakarta vanaf ons hotel (pules) opgehaald voor de lange reis naar de Bromo vulkaan! Een reis met anderen in een mini busje van ongeveer 12-13 uurtjes! Geweldig! Hier kan ik ook niet veel over vertellen behalve heel veel spelletjes spelen onderweg tot dat je telefoon op is en heel veel (proberen) te slapen wat een wegen. Aangekomen in Probolingo stapten we in een iets kleiner busje waarmee we de berg op gingen richting ons hotel yoshi net onder de vulkaan. Super leuk beetje Western hotelletje kwamen aan gingen direct slapen want 04:00 werden we opgepikt om de zonsopkomst te zien vanaf the vieuw point hier gingen we heen met een jeep en keken uit over de vulkaan naar de zonsopkomst super mooi was alleen we een beetje bewolkt en we hebben daar ontbeten! Uurtje later naar de Bromo zelf erg indrukwekkend! Mooie tocht ook door de bergen. Leuk weetje : 1 keer in het jaar tijdens een soort feest offeren de mensen allemaal spullen aan de vulkaan ten goede van de oogst gezondheid enz enz die gooien ze de vulkaan in. Daar staan altijd mensen onder die naar beneden geklommen zijn en vangen die spullen op voor zichzelf! Haha maar eens in de zoveel tijd valt er dan nog weleens iemand de vulkaan zelf in en dat word dan ook maar gezien als offer die de vulkaan zelf neemt. Dussss rit naar Lovina! Iets langer... Met de boot naar Bali en zouden gedropt worden in Denpasar. Wij wilden naar lovina dat ligt bovenin dus wilden afstappen bij gilimanuk na wat praten bracht onze chauffeur voor 200.000 rupiah ons wel naar lovina en daarna door de rest afzetten in denpassar! Haha eenmaal aangekomen in lovina kwamen de mensen er dus achter dat we in lovina waren.. Is ongeveer 2 uur extra daar waren ze niet zo heel blij mee om 23:00 snachts!maar goed.. Wij waren er! Top! Doeiiiii Succes...

• 20 April 2015 - 15:36

Caro:

Hahaha jullie regelen dat ook wel weer even he, haha toppertjes xxxxx