Yogjakarta - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ferry & Marsha - WaarBenJij.nu Yogjakarta - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ferry & Marsha - WaarBenJij.nu

Yogjakarta

Blijf op de hoogte en volg Ferry & Marsha

19 April 2015 | Indonesië, Ubud

Yogjakarta het leukere Jakarta. Yogjakarta staat bekend om dezelfde drukte als jakarta maar toch wat meer backpackers en internationaler ( je word er minder aangekeken als blanke) dachten we haha misschien in het hoogseizoen...... Sochtends werden we opgepikt vanaf ons leuke guesthouse in pangandaran hier hadden we de rit vanaf het hotel naar het station geboekt en de trein ticket. Ons laatste treinreis! We kwamen aan op het station en liepen heel relaxed achter onze "chauffeur" aan tot bleek dat we ineens langs de rij mensen afliepen en het hekje voor ons open ging en we in een kamer gezet werden waar vip op stond met airco en een toilet (westers) heel speciaal hier! Top fijn wachten zo. Toen de trein kwam werden we opgehaald in de kamer en leken we net 2 bekenden iedereen keek naar ons en een familie met kleine meiden wilden met ons op de foto! Natuurlijk dat hadden we nog niet meegemaakt gehe. Na een mooie treinreis langs sloppenwijken, rijstvelden en jungle!

Eenmaal aangekomen hebben we ons schattige hotteltje al snel gevonden!
Daarna zijn we doorgegaan naar de bekende Malioboro straat! Heeel druk veel mensen maar gezellig. In de avond mushroomsate te lekker!!! Ze kunnen hier koken als de beste! Alle fried rice smaakt anders maar altijd super lekker!
Voor morgen een excursie geboekt naar de borbordur en de prambanan! Om 4.00 uur gaat de wekker!

Xx